retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Smygpremiär för Emmaljunga

Kategori: Allmänt

I den strålande solen i Söndags fick jag för mig att promenera en mil med Vera i hennes nutids vagn. Det resulterade i att jag kom hem med punka! Efter några misslyckade försök med att laga det lilla hålet i slangen fick vi beställa nytt. 
Innerst inne ville jag inte ta ut retrovagnen på sin premiärtur förns den var polerad. Hade planerat att den skulle glänsa på sin första tur en riktigt varm och solig vårdag. 
Men ut ville vi och en liten smygtur kunde väll inte skada?
Så fort vi kom ut fick vagnen sin första komplimang av en granne. 
- Åh så fin vagn! Sådär ser en riktig vagn ut. En rejäl!
Blev två smygpremiär turer den dagen. Det är något speciellt med att gå med den här vagnen. Först och främst tycker jag att den känns stabilare, en rejälare vagn :) Gallrets skallrande är charmigt och har en insomnande effekt och det hörs när vi kommer, speciellt på kullerstenen på stan. 
Sen är det väldigt trevligt med all uppmärksamhet vagnen får. Gick förbi en förskola där en flicka precis blivit hämtad av sin mamma. När flickan fick syn på mig och vagnen sa hon såhär. 
- Mamma, vad är det där?
- Det är en vagn, visst var den fin?
Ja svarade flickan mycket finare än min. 
Sen hade hon svårt att släppa vagnen med blicken. Så sött. 

Både mamma och Vera trivs bra med vagnen! Oj vad det ska poleras nu! 
Välkommen våren!

Sen måste jag gladeligen tillägga att min uppsydda kappa som jag skrivit om i tidigare inlägg kommer passa som handen i handsken på retrovagnsturerna! 


Kommentera inlägget här: