retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Mini loppistur med Vera & mormor

Kategori: Allmänt

Idag tog vi oss en liten loppisrunda här i Nynäshamns kommun. Min mamma och jag har inte åkt på några loppisar sen Vera kom i Augusti, det har vi längtat efter. Nu är Vera snart 7 månader och det är dags att introduceras, det ska börjas i tid! 
Först åkte vi till Sorunda möbelförmedling. Där köpte jag ett klädesplagg och en filt till Vera. 
Secondhand bryggan blev vårt nästa stopp. Med Vera glad och småhoppandes i bärselet studsade nästan jag också fram av loppislycka!:) Tänk att vi har hela våren och sommaren framför oss, många loppisbesök hoppas jag på! 
Bland några påskdukar hittade jag en stor härligt mönstrad duk. 
Älskar blandningen av mönster. 
Duken har en liten lapp märkt Borås. 
Jag fyndade en Reijmyre våffelvas till samlingen. 
Blev osäker först när jag såg den och på den ovanliga färgen. För hur många färger finns det egentligen på våffelvaserna? Men när jag kom hem och ställde den i samlingen syntes det tydligt att den hörde hemma. 
En lyckad loppistur idag. 

Kommentera inlägget här: