retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Största fyndet år 2016

Kategori: Loppis, Loppisfynd, Loppislycka, secondhand

Retroida är i fyndchock!

Som mammaledig besöker jag och min dotter rödakorset 1-2 ggr i veckan. Sa till min man senast igår att jag inte fyndat där på länge nu. Inte hittat det stora fyndet!!!
Man vet ju vad man söker efter och hoppas att hitta på hyllorna.

Även fast man inte hittat något på länge ger man inte upp och det drar alltid i loppis nerverna för det är ju så spännande. Man lever på hoppet varendaste gång!!!

Röda korset i Nynäshamn ligger precis intill Ica Maxi så vi slinker alltid in dit först innan vi ska handla på affären.

Idag var vi där när det öppnade. Och jag gick min sakta vanliga runda och förstod mot slutet att det inte var en fynddag idag heller. Men i lokalen hörs det rätt bra och jag hörde de som var inne på lagret och sorterade. Då slog det mig att jag kanske ska stanna en liten stund till det kanske kommer ut något nytt spännande på hyllan.
Tog ett litet extra varv vid tygerna och sen bort mot glasen och DÅ möter jag en som jobbar där som bär på något jag direkt snappar upp!!! Ska jag vara ärlig så pirrade det faktiskt till i magen litegrann. Jag vände snabbt på vagnen och sprang efter och sa -Du ursäkta men den där vasen vill jag gärna titta på!
Det var som jag trodde.
En stor peacock vas från Elme glasbruk!

Jag sken upp som en sol!!!
Hon var på väg att ställa in den i finskåpet och där skulle den ha passat men jag hann före. Den kommer att få en mycket fin plats här hemma.

Efter veckans dystra miner över en förkylning och ingen träning så slutade det med att det blev den bästa veckan på länge.

Det här är det största fyndet jag gjort under år 2016!

Kommentera inlägget här: