retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Vem är konstnären?

Kategori: 506070tal, Loppis, Loppisfynd, Loppislycka, inredning


Det är Lördag och här sitter jag. Veras andetag och snuttande på nappen hör jag genom babyvakten, en kopp te är upphälld och godispåsen ligger på nära avstånd. Min älskade man har åkt iväg på en dygnskryssning för att fira sin 20-åriga kusin och jag får äntligen tiden till att få visa er två av mina senaste inköp. 

Den första är en tavla med hamnmotiv, fiskenät & hamnbodar. 
Jag tycker om motivet och den avlånga formen och färgerna som tyvär inte syns så tydligt på bilden. 
Och där vaknade pärlan!:) Men hon får vara med och blogga idag. 

Jag hittade tavlan på röda korset och fick betala 50kr. 
Jag är inte alls kunnig på konstnärer så jag skulle bli jätte glad om jag kunde få lite hjälp av någon som är kunnig. 
Såhär står det i den vänstra hörnan. 
Och såhär i den högra. Vem är konstnären? Kan det vara Hans Fellenius? 

Mitt andra inköp är något som jag så gärna skulle vilja sätta upp någonstans men har ingen plats där den passar! Men jag tänker mig att någon gång så gör den nog det och den tar inte så stor  plats medan den får stå och vänta. 
En rullgardin med åh den måste jag bara ha mönster på!!! 
Mannen frågade vad upphägningsfästena var? 
Men de där löser sig svarade jag, handlar man på loppis kan man inte tänka på allt, det löser sig!:) Den var helt klart värd sina 30kr. 

Kommentera inlägget här: