retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Kienzle automatic

Kategori: 506070tal, Loppis, Loppisfynd, köksinredning, secondhand, shopping

Igår besökte vi Röda korset, jag och Vera. Den här gången var hon vaken i vagnen och nöjd så det är ju ett tecken på att det här med secondhand och loppisar är hennes grej också ;) 

Det blev en ny köksklocka i porslin för femtio riksdaler. En Kienzle automatic från Tyskland. 
I affären tyckte jag inte att den tickade så högt (Är lite allergisk mot saker som tickar) men nu i köket hörs den ganska väl. Men vi får hoppas att det bara är en vane sak för den är fin och passar in på sin plats. 

När jag fotade nu i köket så slog det mig att jag inte visat er hur vi bor nu i vårt röda radhus. Kanske ska ta ett radhusinlägg på bloggen någon dag. Vi trivs verkligen jätte bra och inredningsplanerna sprudlar. 

Ha en fortsatt trevlig torsdag gott folk!  

KOMMENTARER:

  • britt andersson säger:
    2017-12-05 | 15:55:10

    vill köpa köks klockan var köper man den MVH britt

    Svar: Hej.
    Jag har dessvärre inte klockan kvar. Mvh/ Ida
    RetroIda

Kommentera inlägget här: