retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Nu är mönsterbegäret påfyllt för en liten stund.

Kategori: 506070tal, Loppis, Loppisfynd, retromönster, retroting, secondhand

Såhär ser det ut hemma hos oss just nu. 
Det underbara retrorummet försvinner mer och mer. Gardinerna tar jag nog ner sist ;) 
På måndag skriver vi sista papperna och får nycklarna till vårt röda radhus. Planerna på inredning snurrar runt i huvudet för jämnan och det ska bli så skoj att få påbörja något nytt.  Jag kommer säkert kasta ut frågor och funderingar och då får ni mer än gärna komma med erat tycke och smak. 
Barnrummet och vårt sovrum ska få nya tapeter och här om kvällen satt jag i flera timmar och letade tapeter. Det är en djungel och jag fastnade för många mönster. Har ni några favoriter? 

I barnrummet hade vi nog tänkt oss den här, tror att vi har bestämt oss ;)
Tapeten Dotty, Ferm living. Den kommer att sitta som en fondvägg och resterande väggar målar vi i en varm vit färg. 
I vårt sovrum vill vi ha någon mörkare variant av tapet som också kommer att vara en fondvägg och sen vitmålat. 
Men nu slog tanken mig att man kanske ska tapetsera hela rummen? Hmmm hur ska man tänka där? 

Jag får helt klart påfyllt i mitt mönsterbegärförråd! 
Här ser ni mönstrena på senaste inköpen. 
Det blåa är ett Gabriel askfat till min samling. Undra hur många jag har nu? 
Ett mässingsfat märkt Malm och röda kattgardiner till barnrummet. 




KOMMENTARER:

  • Ida svägerskan säger:
    2015-05-13 | 16:34:44

    Så roligt att flytten snart är!

    Frågar ni mig så säger jag mönstrad tapet i hela sovrummet såklart! 💚

    Svar: Tack kära svägerska!:) Ja nu börjar jag fundera mer och mer på att det ska bli så istället. Kommer rummet kännas mindre?Ska vänja Johan med tanken också ;)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: