retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Detaljer Detaljer Detaljer

Kategori: Allmänt

Jag undrar om det har med åldern att göra när jag nu som 32-åring är uppmärksam på de där speciella detaljerna som omringas mig. 
Den tanken slog mig under besöket på landstället nu under Kristihimmelsfärd. 
Jag kan bara njuta av den här gula omgivningen som jag kan se under en kort stund utanför bilen som tar mig fram i hög fart. 

Eller att mitt i natten behöva gå upp för att göra sin behov och stanna upp och njuta av utsikten och ta ett kort fast klockan är tre på morgonen. 
Eller att uppskatta och njuta av fågelsång samtidigt som solen går upp.
Eller att uppmärksamma det som bor på landstället som byggdes år 1879. 
Det är detaljerna som nu tydligt lyckas få mig att stanna upp, tänka till och uppskatta det som finns omkring mig. Fönstret i hallen är som en tavla, trappen upp till loftet, vad har den för historia? En charmig och väldigt gammal nyckel blir som en inredningsdetalj, mammas fina karaffer gör mig sugen på saft en mycket varm sommardag, fotografierna i tavelramen får mig att vilja gå tillbaka i tiden, vad pratar de om? vad gör dem? 
Alla dessa intryck ger mig en massa tankar och funderingar som ger mig energi på något sätt. Det kanske låter tokigt i era öron men testa själv till dessa 6 bilder. Vad säger de till er? Vad börjar ni tänka på? 

På en promenad längs med grusvägen stod dessa och visade upp sig och fångade min uppmärksamhet. 
Styvmorsviol

Adam & Eva
Och en bukett med mina favoriter fick följa med hem. 

Gullvivor. 

Jag har nog helt klart börjat förstå hur viktigt och roligt det är att uppskatta och ta tillvara på det lilla fast ändå stora som finns just precis omkring oss. 



 
Kommentera inlägget här: