retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Vackra och unika vintagekläder söker nytt hem.

Kategori: 506070tal, retromönster, shopping, tillsalu, vintage, vintagekläder, återvinning

Nu börjar min rensning lite smått bland vintagekläderna. Det är svårt att skiljas från dem men för att kunna köpa nya unika plagg måste de gamla få sig nya hem där ute i vårt avlånga land. Jag väljer att lägga upp bilder på kläderna här på bloggen och sen finns de till försäljning på facebook sidan, kläder från 50-60-70-talet köp och sälj.
Jag hade gärna satt på mig plaggen och modellat litegrann på bilderna om jag hade kunnat och kommit i plaggen, men är i graviditetsvecka 37 så det kändes lite omöjligt.
Vi börjar med dessa sköningar.
 
Söt blomstrande sommarklänning, märkt Vinetta. Längd - 92cm, Bystmått -  46x2cm. 


En fantastisk mönstrad klänning, märkt Josephine Modeller made in Sweden. Längd - 107cm, Bystmått - 51x2, Midjemått - 47x2cm.
 
En klänning eller kappa i färgerna rosa, lila och grön, knäpps med 16 stycken knappar. Längd - 140cm, Bystmått - 46x2cm, Midjemått - 48x2cm, Ärmlängd - 54cm. Inget märke, jag tror att den är hemmasydd.
 
En helt underbar morgonrock som knäpps med 6 stycken vita knappar, 100% polyamid. Längd - 133cm, Bystmått - 49x2cm, Midjemått - 51x2, Ärmlängd - 46cm. 
 
Ett färgstarkt blommigt sommarlinne med 5 stycken söta små rosa knappar, märkt Lanil J styled in California. Längd - 67cm, Bystmått - 50x2cm. 
 
En stilren brun klänning/kappa/städrock, märkt Tullco 100% bomull. Längd - 108cm, Bystmått - 47x2, Midjemått - 46x2cm, Ärmmått - 57cm.
 
Jag hoppas att du hittar något du tycker om. Alla kläder är självklart i mycket fint skick, de flesta känns nästan som helt nya. Tveka inte att höra av er om frågor dyker upp. 
 
Fler kläder på ingång så håll utkik ;)
 
Ha en forsatt fin måndagkväll!
 
www.retroida.com
Kommentera inlägget här: