retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

En retro förnyelse i hallen

Kategori: 506070tal, Loppis, Loppisfynd, Loppislycka, möbler, retroting, secondhand

Idag slutade jag tidigt på jobbet och bestämde mig för att tillbringa eftermiddagen på loppisarna här i Nynäshamn. Det är kvalitetstid de! Jag åkte först till röda korset Kupan. Tur att mina tidiga dagar på jobbet är samma dag som Kupan har öppet. Där köpte jag ett litet fat till min samling. 

Har försökt kolla upp lite mera om det men inte lyckats hitta något speciellt. Mönstret på är som en fröjd för ögat! 

Nästa stopp blev på seconhand butiken Bryggan. Där blev det en smarrig fikapaus. 
Firade att vår uppsats har fått betyg idag och högskolepoängen för utbildningen är fulländad! Är en otroligt lycklig förskollärare som väntat på just denna dag i fem år. 

Hos farbrorn på Skolgatan gjorde jag mitt bästa, största fynd på bra länge. Parkerade bilen precis utanför, klev ut, fick direkt syn på den, ståendes utomhus på trottoaren. Vi hjälptes åt att bära in den för att den skulle få stå plant och för att kontrollera att benen satt ordentligt. Klart att den skulle med hem! Om den skulle passa? Fick den plats i hallen? Det fick återstå att se någonstans bestämde jag mig för att den skulle platsa in ;) Allting går! Det löser sig!
Vi hjälptes åt igen och lyfte in den i bilen. Hittade en söt liten lampskärm också som ni ser på bilden. 
Några små skavanker finns på möbeln men det hör till ålderns charm tycker jag. 

Och nu står den hur passande som helst i vår hall. Blev genast mer välkomnande. 



Och min kära man blev också helt nöjd! En oplanerad förändring i hallen får förgylla min onsdag. 
Kommentera inlägget här: