retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

En hjärtnupen Retroida

Kategori: 506070tal

Det måste vara min nya roll som mamma. Jag har sen det senaste inlägget blivit ännu mera känslosam speciellt nu kring julen och alla minnen, på ett fint sätt. Nu är det Vera som ska få fina traditionella minnen skapade av oss. Det får mig att tänka på hur mycket kärlek jag fått som barn och det är jag så tacksam för. Men det finns även en tanke på de barn som inte får känna trygghet och värme kring sig, det gör mig otroligt ledsen och berörd. 

Vårt graninköp gjordes i Lördags hos en bonde i Sorunda. Vi var där hela familjen, där mötte vi upp mormor och morfar, morbror och moster och alla tre kusinerna! 
Som liten klädde vi alltid granen den 23:e efter att ha städat och donat i hela huset. Men för att få njuta några extra dagar av trädet fick den sin klädnad redan den 20:e. Se så mysigt!!! Man behöver inte alltid göra som man alltid har gjort, gamla traditioner är också till för att förnyas. 
Stora röda kulor nertill, mittemellan stora kullor i mitten och små längst upp.
Vi tänder aldrig granen förns den är helt klar sen sätter vi oss i soffan, jag och Vera medan pappan stoppar i kontakten! I år satt vi båda förväntansfulla och när granen tändes fick mamman en tår i ögat då jag kom på att det var Veras första gran hon såg tändas :) Känslorna ligger väldigt nära till hands måste jag säga. 

Morfar Fritz domherre sitter nu här, högt upp och blickar ut över vardagsrummet.
Och spiran sitter så fint på sin plats. 

Det blev en till gran utomhus också vid entrén. Riktigt mysigt blev det. 

På baksidan kan man skymta lite julbelysning och när mörkret faller in syns också granen ifrån det vänstra fönstret på övervåningen. 
Som det ser ut så får vi ingen vit julafton i år men jag känner ändå att jag har mer julkänsla och känslor inom mig än någonsin. 

Jag önskar er alla en riktigt god jul!!! 



 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2015-12-23 | 07:01:59

    God jul!!
    Vad mysigt ni har😘.
    Kram jessica

    Svar: Tack!:) God jul!!! Kram kram
    RetroIda

  • Anonym säger:
    2015-12-23 | 09:30:00

    Fint skrivet kära dotter, tår i ögat😥😀 Härligt att få föra vidare traditioner och lägga till nya för sina barn. God Jul 🎄🎅🏼🎁❤️

    Svar: Tack finaste mamma 💕🎁🌲😘
    RetroIda

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:
    2015-12-23 | 20:02:35
    Bloggadress: http://madelein.se/

    Vad fint

    Svar: Tusen tack!!!:)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: