retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Den underbara resan till Wien

Kategori: 506070tal, Konsert, Loppis, Loppisfynd, retroting, secondhand, shopping

Här ligger jag i soffan och äter riesen och tycker lite synd om mig själv. 
Idag går jag in i graviditetsvecka 26 och i måndags blev jag sjukskriven. Det är inte bra att stressa för mycket och ryggen vill inte längre som jag vill. Jag saknar mina kollegor och alla barnen på förskolan jätte mycket <3 Men det blir nästan aldrig som man tänkt sig och det måste jag nog lära mig. Nu är det vila för mig och pärlan som gäller och därför ligger jag i soffan och blickar tillbaka på den fantastiska resan till Wien som jag gjorde för två veckor sen med min mor och bror. Mamma fick resan av oss i 60-års present och det kunde inte blivit en finare present med härliga minnen. 
Samma kväll som vi landade gick vi på konsert på musikverein. Ni som tycker om klassiskt vet säkert att det varje Nyårsdag är en konsert därifrån som visas på svt. Den är jag uppväxt med att se. Fast när jag var mindre var det nog alladinasken som lockade mest!


Mäktig känsla att vara där och nu efteråt  att tänka tillbaka att vi var verkligen där!!! 
Som tur är så är vi alla loppistokiga!!! Så några fynd blev det under resan. 

Såg en så himla fin servis som inte hade fått plats i resväskan tyvärr. 
En liten säng med tillhörande skåp hade inte varit så pjåkigt till sovrummet. Ser ni min mamma där bakom? 

Nu till mitt fina fynd. Ett litet rött syskrin utan ben. Det är något med mig och syskrin fast jag inte ens kan sy. 

10euro=100:- fick jag betala och den fick plats i mammas resväska ;)

Fylld med små syföremål! 

Vi besökte Wiens Nachmarkt. Oj så mycket folk och ännu mera glas och porslin, lite för dyrt i min smak. 
Men gissa om RetroIda var nöjd och glad ändå. 

Tänk att de öppnar 7:00 och stänger 18:00. 
Till min man Johan köpte jag de här fina manschettknapparna med hjortar på. 

Det gick att pruta en aning. Tror jag fick ge 15euro. Johan tycker dom ska poleras upp och jag tycker de ska se ut som dom gör. Vad tycker ni?

Hos en dam hittade jag ett snapsglas till min samling för 3euro. 

Köpte två glasunderlägg från konserten. Mysigt att ta fram en varsin finwhiskey att ställa på vid nyårsdagarna framöver. 
Men jag upptäckte när jag kom hem att glasen inte var riktigt lika. Så nu får jag samla på ett mönster till ;)

Det blev såklart några helt fantastiska bakelser under vårt besök. 

Jag insåg nu att jag vill visa er hur mycket som helst ifrån Wien! Nu har ni fått se loppisfynden och i nästa inlägg bjuder jag nog på fina sevärdheter och platser vi var på. Att vara i Wien kändes som i en saga på något sätt och det är ett resemål som jag verkligen rekomenderar. Jag vill åka tillbaka inom kort för att visa Johan denna underbara stad. 

Jag önskar er nu en underbar Valborgsmässoafton och vi ses snart igen. 

KOMMENTARER:

  • Ida svägerskan säger:
    2015-04-30 | 17:47:47

    Gott med godis men trist med sjukskrivning 💕💕 Fina bilder från en resa med härliga minnen. Kram!

    Svar: Synd att vi inte kunde åka allihopa! Men jag hoppas du också får uppleva Wien någon gång 🌷
    RetroIda

  • Ida svägerskan säger:
    2015-04-30 | 17:48:56

    Jo just det. Tvätta manschettknapparna med lite ljummet vatten men polera inte.

    Svar: Tack för tipset! Det låter som bra idé!
    RetroIda

  • Anonym säger:
    2015-04-30 | 18:04:07

    En fantastisk resa med mina underbara barn. Ett minne för livet 💗

    Svar: Verkligen ett minne för livet!!! Mycket skratt blev det :)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: