retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Lycka när det är realisation på secondhand!

Kategori: 506070tal, Loppisfynd, Loppislycka, Retroförkläde, secondhand, återvinning

Stig-Helmer "dramaten"gick inte att missa. Det blev ett kärleksögonblick direkt. Och för 17 kronor var det verkligen ett överkomligt pris. 


Färgkombinationen och mönstret är underbart. Jag kommer nog inte kunna dra maten eller mina loppisfynd i den då hjulen ser ut att ha rullat många mil. Och jag tror inte att de går att byta ut för då mister den även sin charm. Men som en läcker inredningsdetalj i mitt retrohem fungerar den galant och som en förvaringsmöbel. 

För ytterligare 17 kronor utökades min förklädessamling. 

Jag hade dessutom gått förbi den en gång utan att se den vilket jag förvånades över att jag hade gjort! Fick en känsla av glädjeskutt inom mig vid första mötet. Den är i jätte fint skick och jag blir nyfiken på förklädets historia vilket jag tyvärr aldrig kommer att få reda på. Men sen i onsdags har den både bakat äppelpaj och städat bland vackra retroting. 

En hemmasydd klänning fann jag framme vid kassan när jag skulle betala. 

Funderade inte äns utan den var helt klart given på att få följa med hem. Den sitter lite stramt över höftpartiet men det är vi pågång med att försöka ändra på. Målet får vara att den snart sitter som en smäck! Kan inte ha en bättre lockande morot!;)

Tackar dom människorna som lämnat in dessa skönheter på Bryggan Secondhand & Café så att jag fick bli den nya lyckliga ägaren. 


Kommentera inlägget här: