retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Några vyer ur mitt kök

Kategori: 506070tal, inredning, köksinredning

För er som inte känner mig så väl eller inte följer mig på instagram kanske inte vet att jag även har ett intresse för jakt. Min man är jägare och jag följer med honom men önskar att jag själv en dag har jägarexamen. Idag startade den stora älgjakten!! Och klockan 7:15 satt vi på pass mitt inne i den stora Hälsingeskogen. 
Det är helt stressfritt och jag tankar enormt med energi. Det är så mysigt att sitta där med spänning och vänta på att den stora älgen ska titta fram. Medans man väntar kan man värma sig med en varma koppen och stilla sin hunger med en god prickikorv smörgås och man hinner även drömma sig bort i en mängd retrotankar och vilket loppis man ska besöka härnäst. Innan vi åkte hemifrån i Lördags så tog jag några bilder ifrån mitt kök som jag vill visa er. 

Förra veckan köpte jag den här textiltavlan för en tjugolapp. Är inte så jätte bra på tygdesigners så jag tog hjälp av mina retrovänner. 
Gocken Jobs 
http://www.jobshandtryck.se

Den fick byta plats med en annan tavla i köket. Får se om jag hittar en lite roligare ram i framtiden. 
Bordet prydde jag med en duk som jag köpte på Elsborgs loppis i Falun. 
Just nu är köksfönstret fullt med egen odlade tomater från en partikamrat till min man som har en stor och härlig hemmaträdgård där det odlas för fullt.


Jag har i dagarna gått och funderat på att skapa en fondvägg i köket med någon stilig retrotapet. Det skulle verkligen göra sig ett stort lyft! Men det finns ju så otroligt många att välja på. Skulle gärna vilja ha er hjälp. Vilken retrotapet är din favorit? Kanske kan få lite inspiration :) 

Bilden är inte den bästa men det är den här väggen som ska få sig en förnyelse. 



KOMMENTARER:

  • Linda säger:
    2014-10-14 | 11:46:26
    Bloggadress: http://retrotota.blogspot.com

    Du kan ju alltid spänna upp ett tyg, det är lätt att byta ut allt eftersom du vill byta färg! :) Det var tanken i mitt vardagsrum, men tyget från Ulla Bodin sitter ju så bra där det sitter ;)
    Kram!

    Svar: Smart! Stort tack för tipset Linda :) Får se vad jag hittar först. Det perfekta tyget eller tapet ;) kram!
    RetroIda

Kommentera inlägget här: