retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

November slutade riktigt bra!

Kategori: Allmänt

Idag stod det loppis, bytesaffär och mormor Ester på lördagens schema. 
Resan började 9:30 mot Enskede-Hjorthagen-Ropsten-Lidingö. 

I veckan fick jag ett loppistips av min kollega och jag älskar verkligen loppistips. Hon skulle själv stå och sälja sina saker i Enskede skola. 

Det finns fortfarande en chans att fynda för er som inte varit där! Öppet imorgon söndag kl.10-13. 
Matsalen var välfylld med saker. Kläder i mitten och saker längst med väggarna. 
För en femtiolapp fick jag med mig det här hem. 
Sen åkte vi vidare till Myrorna i Hjorthagen. Gick länge och tittade på alla fina vintagekläder. Provade två plagg som inte passade min figur. 
Jag känner att man kan nog inte göra något direkt fynd här men säkert hitta något du söker efter som man kan tänka sig betala en slant för isåfall. Jag tycker att det är tråkigt när det blir för dyrt. 
Den här skönheten såg jag på håll och tänkte wow den vill jag ha! 

Men för 350kr? Nej tyvärr den fick stå kvar. Är det inte roligare att få sälja så många ting som möjligt istället för så dyrt som möjligt? De skulle säkert få in samma summa i slutändan ändå och en effektivare återvinning skulle ske och många flera glada fyndare skulle gå därifrån och komma tillbaka oftare. 

Klockan 12:40 hade jag och min instagram vän februaristormen1 bestämt träff vid Ropsten station. Vi gjorde en bytesaffär. Hon fick fyra tallrikar delikatess designade av Karin Björqvist, Gustavsberg och två tallrikar atos och lansett.
Och jag fick äntligen min efterlängtade tekopp! 

Gissa om jag är överlycklig!
Och det fick precis plats en chai latte där i från vår Tassimo. 

Besöket hos kära mormor på Lidingö var så mysigt idag. Vi besökte morfar Fritz på kyrkogården, och trädet ni ser finns i närheten av morfar och det symboliserar lite mitt och Johans bröllop för vi fotograferades där <3 
Vi åt på resturang och jag och mormor tog oss en selfie tillsammans. Jag är otroligt tacksam över att ha så fin familj och fått växa upp med världens bästa mormor & morfar. 

Har laddat enerigi på olika sätt idag men det gör en också trött så jag lägger mig raklång i soffan och öppnar upp Sveriges största dagstidning. 

Från 14 januari 1975. 

Hoppas att ni också har haft en härlig Lördag på alla sätt och vis. 
Jag säger redan nu hejdå till November och tackar för att den slutade så fint och inom kort välkomnar vi December. 

www.retroida.com 

KOMMENTARER:

  • Gila säger:
    2014-11-29 | 23:12:22
    Bloggadress: http://gilasgrotta.blogspot.se

    Karotten med lock på Myrorna i Ropsten stod där när jag var där för ca 5 veckor sen...

    Svar: Ja det kan jag tänka mig, att den har stått ett tag. Det är det som är så tråkigt. Med ett annat pris så hade den inte bott kvar hos myrorna!
    RetroIda

Kommentera inlägget här: