retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

En på söder och en i Nynäshamn

Kategori: 506070tal, RetroIdasbutik, vintage

Förra veckan hittade jag för mig två nya butiker med retroföremål. Gissa om jag blev glad. 
Vi börjar på Heimdalsvägen i Nynäshamn där butiken hörnan ligger med hantverk & kuriosa. 

Upptäckte den när jag var ute och gick en eftermiddag med min mor fast då var det stängt. I onsdags kväll var vi där en sväng. Riktigt mysigt med fina antika ting och nästan allt är prismärkt.
Jag köpte en nyårsoutfit som jag dessvärre inte kommer i förtillfället och julens mat kommer nog inte vara till någon fördel. 


Något som håller in höfterna vore på sin plats ;) Vi får se om den behålls i mina ägor. 

Nu tar vi oss till Götgatan 78 på Söder i Stockholm. En vintagebutik som jag fann av en slump med namnet Millicent Living. Jag blev alldeles exalterad när jag hittade den för det är lite av min stora dröm att öppna något liknande i framtiden.
Jag tog såklart några kort så jag kunde visa er. 



Jätte fina saker som är utvalda med stor omsorg och eftertanke. 
De finns på Instagram & Facebook! 

Jag kommer definitivt besöka de här två platserna igen. 
Om någon vet några fler butiker med touch av retro på söder så skvallra gärna vidare det till mig ;)

Jag hoppas att min dröm en dag går i uppfyllelse <3

www.retroida.com Välkomna in!


 

KOMMENTARER:

  • Martina säger:
    2014-11-23 | 17:15:38
    Bloggadress: http://oldshitandstuff.blogspot.se/

    Då tipsar jag om Old shit & stuff på Malmgårdsvägen 24. Söder/Sthlm :-)

    https://www.facebook.com/oldshitandstuffsthlm?ref=bookmarks

    Svar: Tackar :) då kommer jag på besök nästa gång jag är inne i storstan. :)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: