retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Uppåt Väggarna

Kategori: Loppis, butik, retroting

Varmt välkomna till Lördagens inlägg. Hos mig har jag just nu i skrivandets stund en blå himmel och en underbart strålande sol. Hoppas att ni också får en solig och skön Lördag.
Kommer ni ihåg att jag i förra inlägget lovade er något som är helt uppåt väggarna?
Det är hög tid att jag visar er nu så vi tar och kliver in.
 
Rosenlundsgatan 1 i Stockholm Öppettider Ons-Tor 15-18:30 Fre 12-18:30 Lör 12-16:30
Jag möttes av en riktig spännande retrolycka när jag stod utanför, det var lite kö för att komma in. Ett välbesökt ställe. En fullproppad butik med enbart sådana ting som jag älskar. 
 
Jag ställde mig på avstånd och var alldeles salig. Vilka otroliga intryck för min retrohjärna. Jag tittade upp och jag tittade ner en antal gånger. Här finns allt! Butiken är en guldgruva för en samlare. Vid det här tillståndet hade jag inte uppmärksammat butikens namn ännu.
 
Ser ni alla burkar där uppe? Idag är det en vecka sen jag var där och jag är fortfarande helt salig, tänk att få arbeta i den här miljön! Att umgås med så fina retroting varje dag skulle för mig vara en lycka utan dess like. Jag skulle nog aldrig gå hem. 
 
Här står jag rätt så långt in i butiken och nu är jag helt stum, jag saknar ord. Titta på bilden och njut :)
 
Ni kanske undrar om jag köpte något här? Klart att jag gjorde fast inte allt som jag hade velat.
 
En bakelit kniv. Vi har nämligen varit en kniv kort här hemma. Nu har vi 6 stycken av varje igen. Besticken kostade 20 kronor styck.
 
Underbart mönster hittade jag på en kofta som jag köpte. 
 
95 kronor tyckte jag var ett bra pris. Det var blandade och rimliga priser på allt.
 
Att säga att gult är fult är inte sant för jag älskar färgen gult som ni kanske vet :)
Ett par gula retroglajjor med texten RayBan kunde jag bara inte motstå. I kassan när jag skulle betala bakom den trevliga ägaren till butiken hängde dom helt ensama. 
 
Dom åkte på direkt och var mina för 125 kronor. Jag kunde bara inte gå ifrån dom!
 
Butiksägaren var mycket trevlig och jag berättade om min blogg och han fick mitt visitkort. Lycka var också att jag fick fotografera där inne och blogga om det. Jag var påväg ut ur butiken när jag kom på att jag inte visste vad det hette. Vände om och frågade. -Det heter uppåt väggarna.
Såklart att det gör! Ägaren berättade att i nuläget finns den ingen skylt utanför vad det heter men inom en snar framtid kommer vi att kunna se en.
 
Jag hade svårt att lämna guldgruvan men jag tackade för mig och sa på återseende för jag kommer snart tillbaka!
Stod en stund utanför och bara begrundade allt och såg att människorna som var där inne och de som var påväg in var lika lyckliga och saliga som jag. Alla hade ett leende på läpparna och ögon stora som få :)
 
Kommentera inlägget här: