retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Loppis sommaren har börjat!

Kategori: Allmänt

Nu har hela familjen sommarsemester och den startar jag på bästa sätt genom att besöka några loppisar!
(null)
Jag och mamma åkte i tid för att vara där när Mörkö loppis öppnade i lördags klockan 10. Några regnstänk stoppar inte oss! 
(null)
(null) 
(null) 
(null)
Mycket fina saker och lagom med folk. Brukar vara trångt men en lite mulen och regnig dag tror jag är en bra loppisdag utomhus. 
Att veta vad man är ute efter på loppisar är bra för att inte handla på sig en massa onödigt och jag har nog en  1-20 sakers lista i huvudet som jag spanar efter. Och en utav dom sakerna är retrotyger som är lika med glada färger och mönster! Det som är bra med det är att oftast syns de på lite längre avstånd. Precis det hände när jag fick syn på det här syskrinet ganska långt ifrån där jag stod och tittade. Släppte allt och gick med snabba steg dit. Och jag har dessutom en förkärlek till gamla syskrin så det står nog också på min spaningslista även fast jag redan har några hemma. 
(null)
Den är gjord i plast och har gladeligen det finaste tyget jag sett på ett syskrin. 
(null)
(null)
(null)
(null)
Säljaren önskade 200kr för den men jag lyckades pruta ner den till 150kr. Direkt när vi kom tillbaka till torpet började dottern att leka med den som en tvättmaskin till dockans kläder så den kommer att få sig en given plats i hennes rum hemma. 
Måste medge att på min spaningslista står det även saker som är lite udda och som jag inte alls tänkt på som kan bli till en udda och rolig inredningsdetalj. Så som den här julgransfoten i miniatyr som kan bli fin till jul med något barrigt i, ståendes på bordet eller i fönstret.  ( kanske är det här en sådan onödig sak egentligen men det återstår att se vid jul. Och några onödiga saker får man handla när det är billigt :) ) 
(null)
En kjol sydd av SOLEM i blandade fina tyger med härliga mönster. 
(null)
(null)
Skultuna är en favorit. Med lite putsande från svart till mässing ser den som ny ut igen. 
(null)

Loppmarknaden hos Mörkö Bygdegård är ett återkommande inslag som traditionsenligt infaller klockan 10:00 första lördagen i juni, juli och augusti.  

Vår loppislördag och fyndandet fortsatte och nästa stopp blev Häradsvallens bakluckeloppis och sen två därtill som dyker upp i nästa inlägg. 

Ha en fin onsdag allesammans!!! 
(null)


KOMMENTARER:

  • Sandra säger:
    2018-07-15 | 00:34:29
    Bloggadress: http://nouw.com/vetduvad

    Hej från en annan loppistok :-) Vilka fina fynd du gör! Älskar kjolen, har du sytt den själv?

    Svar: Hej! Kul att du hittat till min blogg:) Det är så härligt när man får fynda! Nej kjolen har jag inte sytt själv men visst är den fin!
    RetroIda

Kommentera inlägget här: