retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Största fyndet i sommar

Kategori: Allmänt

På Högeråns loppis stod mina drömfåtöljer. Visste inte ens att jag hade några?
Ett par i en rosa härlig färg. Helt sprallig gick jag för att fråga priset samtidigt som jag hann tänka, vart ska de få plats? Vad kommer de att kosta? Kanske bara ska köpa en? Hur fraktar jag de hem? Vad ska min man Johan säga? Ska jag bara överraska honom kanske?

Såhär lycklig och tänksam ser jag ut när jag precis känner att jag håller på att loppisfynda något stort!

Priset var 300kr för båda!!!!! Klart jag skulle ha dom!
Platsen hemma fick jag komma på sen, de är ju flyttbara.
Mannen ringde jag faktiskt och behövde inte övertala så länge.
Min fina bror har tre barn som är lika med stor bil! Så två fåtöljer fick gladeligen plats och alla som var med till loppisen.

De fick mellanlanda på landstället i Trosa några dagar för att sen komma hem till Nynäshamn med hjälp av goda vänner.

Fåtöljerna har ingen markering av tillverkare men har sett en liknande fåtölj som bröderna Andersson gjort. Någon som vet något annat?

Just nu står de så fint placerade på vår altan. Vi har redan några spekulanter och fått bud men vi trivs väldigt fint tillsammans med våra rosa fåtöljer.

Kommentera inlägget här: