retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Vaknade med loppisabstinens!

Kategori: 506070tal, Gnesta, Loppis, Loppisfynd, Loppislycka, Upsala-Ekeby, retrolycka

I Söndags vaknade jag upp i husvagnen på landet och kände ett stort behov av loppisbesök! Tillsammans med min mor  åkte vi iväg med förhoppning att det skulle vara öppet och finnas något i Gnesta trakten. 
Vi följde den här vägen från Gnesta upp mot Laxne och sen ner mot Björnlunda och tillbaka till Gnesta igen. 
I Gnesta stannade vi till hos antik & kuriosa. 
Här köpte jag två assietter, Upsala Ekeby, Campanula. Har sedan tidigare två stora tallrikar. Vid Ullevi finns det ett härligt loppis. Det är skyltat med en liten gul skylt intill vägkanten, ingen direkt förvarning. Öppet tis-sön 11:30-18. Jag fick ett visitkort så om man vill kan man slå en signal för att vara helt säker på att det är öppet när man kommer. 

En mässing kruka och tre persiljeplantor köptes med hem. 
Precis innan Björnlunda, destination ? svängde vi drastiskt av mot en loppisskylt på vänster sida. 
En dam som verkligen hade ordning och reda på sitt loppis, jätte fint ställe. Här köpte jag mig en vas. Har en större variant sen tidigare. 
För att komma till byn Björnlunda svängde man av från huvudvägen och där satt det minsann en liten loppisskylt till! Varje gång man ser en skylt blir man sådär konstigt lycklig, det är som att vara på skattjakt. 
Kallar det här stället för det mystiska loppiset. När man kom in var det en känsla som att en tidigare butik upphört med inredningstjafs, var det här loppiset? Till slut hittade vi en dörr som det stod loppis på! Tre mörka rum med massor av prylar. Roligt med mystiska loppisställen men här gjordes inga fynd. 

Det blev en mysig och lyckad loppisfärd. 

RetroIdas butik 
www.retroida.com 




KOMMENTARER:

  • Retrolux säger:
    2015-06-24 | 08:50:27
    Bloggadress: http://www.retrolux.blogg.se

    Jag har alltid loppisabstinens. Just nu är den värre än vanligt! :)

    Svar: Samma här men i söndags var den verkligen extrem :) Nu på sommaren ökar den ;)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: