retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Färden mot Delsbo & Näsviken

Kategori: Loppis, secondhand, shopping

Jag lämnade det spöklika loppiset i Sörforsa och tog bilen mot Delsbo. 
Där stannade jag för första gången till vid Delsbos gamla möbelaffär som nu har mera blandat med saker. 

Fick inte direkt någon känsla av det här stället butik/loppis? Priserna var inte i min smak. Men för en femma fick jag iallafall ett grytunderlägg. 
Damen i kassan poängterade dessutom lite besviket, om det endast var denna lilla och billiga sak jag ville ha!?
Kändes väldigt konstigt....
Fanns två platser till som jag hade tänkt besöka i Delsbo men de var tyvärr stängda så färden fortsatte mot Näsviken! 
Tack vare fina människor på Facebook som tipsat mig om loppisar här i Hälsingland så hittade jag till slut till det här stället i Näsviken. 

Det var mycket fint att titta på där inne men fyndade inget här denna gång. Har fått höra efteråt att det ska finnas ett till ställe som är i anslutning till det här inte så långt ifrån. Men det missade jag helt. 

Nu var det dags att styra mig hemåt igen och avsluta fredagens loppisfärd med ett besök hos bättre begagnat i Hudiksvall. 
Älskar deras retrohörna!

Den orange spegeln tog jag ner och köpte! Vet inte riktigt vart den ska få sin plats hemma hos mig men den gick inte att motstå. 

Fick faktiskt motstå en heldel annat här ;) 
Jag är jätte nöjd över alla inköp jag gjorde under min härliga loppisfärd!

Tänk så många platser jag fått reda på och besökt som jag redan nu ser framemot att åka till igen nästa gång jag kommer till Hälsingland. 

www.retroida.com 

Kommentera inlägget här: