retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Retro på Söder del II

Kategori: Loppis, shopping, återvinning

Återvinnarna Götgatan 105 Skanstull T-bana. Öppettider M-F 10-18 L 10-16  300 KVM STORT!
Den 24 januari fick jag för första gången syn på det här stället ifrån bilen. Ni kanske kommer ihåg inlägget som hette Loppisvyer ifrån passagerarsätet. Jag har längtat i två månader att få kliva innanför deras dörrar. I lördags hände det! 
 
Var det fyra våningsplan? Jag tror det. Här ser ni möbler som finns högst upp.
Två trappor ner fanns allt man kunde tänka sig och det var ordning och reda och prismärkt.
Allt från rörstrand, upsala-ekeby, höganäs, gustavsberg och mycket annat. Min mamma ser ut att ha hittat något spännande. Man snokar sig fram känns det som och lyfter på allt och tittar inunder. Hmmmm vad kan det här vara? Ibland har man redan gissat i huvudet vem tillverkaren är och sen vänder man föremålet lite sakta och hoppas att man har rätt. 1 poäng till retroida! Känner någon mer igen sig? Hoppas det ;)
 
Glas!
 
Den här fisken fick följa med mig hem för 40 kronor. 
Jag kände att det var något med den, kan jag ha sett den tidigare någonstans? 
Den är signterad under med initialerna MN, Norrmans keramik Motala 1948-1995. 
http://www.signaturer.se/Sverige/Norrmans.htm
 
Hornsgatan 96 Öppettider M-F 10-18 L 11-16 Blandad kompott men mest kläder Dam & Herr.
 
Jag hittade den här urtjusiga blusen för 65 kronor.
Fastnade direkt för mönstret! Den fick pryda mig igår när jag var på fem års kalas.
 
Stockholms Stadsmission Hornsgatan 58 M-F 10-18:30 L 11-17 S 12-16
 
Hittade min pappa sittandes i en skön fåtölj där inne.
 
Sen hittade jag en blå husqvarna skål för 20 kronor.
 Kan tyvärr inte tyda vad det står på klistermärket. 
 
Grannen intill är Röda korset Hornsgatan 56 M-F 11-18 L-11-17 S 12-16
Till skillnad från Röda Korsets andra second handbutiker är Hornsgatan 56 inte enbart att förlita sig på gåvor. Istället handplockas samtliga plagg och butiken har dessutom etablerat ett unikt samarbete med Stureplansgruppen och Grand Hôtel, vars kvarglömda dyrgripar kommer finnas till försäljning. 
Källa: http://www.redcross.se/stod-oss/skanka-till-second-hand/vara-butiker/
Fanns väldigt få plagg och föll inte mig i smaken alls.
 
Det här var vad jag hade att visa er idag. Hoppas att ni tyckte om det. I nästa inlägg lovar jag er att det kommer bli helt uppåt väggarna!;)
Kommentera inlägget här: