retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Carlström & Co Möbelfabrik AB

Kategori: 50-60tal, Loppisfynd, Möbelfabrik, nattduksbord, teak

Titta vad jag fyndade i veckan här i Nynäshamn, ett nattduksbord i teak.
Min första tanke när jag hittade den var att den kan jag inte ta med hem för vart ska vi ha den?
För nu har jag väldigt mycket retoting i mitt retrorum, allt är väldigt retro just nu! Och vet ni vad, jag älskar det!
Såhär ser det ut just nu :) när semestern kommer ska det struktureras upp , jag har en plan.
Åter till nattduksbordet,
när jag öppnade lådan blev det som att en köpsignal slog in och det var självklart att den skulle få sig en plats!
I lådan ligger världens sötaste retropapper med ett blommigt mönster utan dess like! 
Jag brydde mig inte om att titta nogrannare på möbeln utan jag tog den nöjt under armen och gick till kassan för att betala en tvåsiffrig summa. Fyndleendet varade i flera timmar och även i dagar nu när jag tänker efter, för på vägen hem släpade jag på en massa andra saker tre trappor upp till lägenheten och när jag äntligen kom innanför dörrarna släppte jag allt och placerade den liggandes och fick då syn på ett märke inunder. 
Retro 1950-/60-tal! Gissa om jag blev ännu gladare av att se den här lilla klisterlappen. 
Nu har jag svårt att bestämma mig om den ska vara i min ägo eller om den ska få glädja någon annan retroälskare :) Jag får fundera på det ett tag till tror jag.......
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • ame säger:
    2014-06-09 | 07:48:56
    Bloggadress: http://amenails.blogg.se

    hej ...jag hittar ej följ mig knappen på din blogg

    Svar: Hej!! Jag visste inte att det fanns :) försökt ta reda på hur man gör men hittar det inte. Vet du?
    RetroIda

Kommentera inlägget här: