retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Den årliga Loppisresan Björkvik-Katrineholm-Flen

Kategori: Loppislycka

I Söndags var det dags för vår årliga loppisresa mot Björkvik där min morfar Fritz är född. När jag var mindre åkte vi dit varje sommar och hälsade på hans bror Thore och hans fru Svea. Thore var den enda av 13 barn som bodde kvar där i den lilla mysiga byn. Nu när de inte finns kvar så är det ändå mysigt att komma dit för att återuppleva fina gamla minnen därifrån och samtidigt besöka hembygdsgårdens loppis. 
Påvägen dit stötte vi på en loppisskylt som tog oss ner på en grusväg rakt in i skogen. Ett stort garage var fyllt med saker!!! 
Jag fastnade för det här fina turkosa skåpet. Ångrar mig att jag inte frågade vad de kostade.... Det blev inga fynd här. 

Hembygdsgården i Björkvik. 

Får ursäkta skärpan på några av bilderna, de är tagna med en annan kamera än vanligt, hoppas ni kan se någorlunda. 
Det var färre försäljare än vanligt den här gången men jag fyndade mycket bra ändå!
Det säljs saker både inomhus och utomhus. 
Här ser ni mig in action! Den här damen var så trevlig och hos henne hittade jag det finaste fyndet. 
En retroklänning från 50-talet. 

Underbart fint mönster som gör mig glad. Håll i er nu för jag fick betala endast 50kr! Det fattas en knapp så imorgon ska jag besöka en sybutik för att hitta någon liknande. 
Såhär ser jag ut när jag har storfyndat två gånger på loppis ;) 
Hos en dam hittade jag en katt och en häst av Bitossi Aldo Londi. Katten var lagad så den blev kvar men hästen har jag länge sökt efter och den var hel och fin och kostade mig 40kr. 
Hemma i mitt retrorum har jag nu en samling, en vas, lampfot, katt och en häst.
Jag köpte en häftig kalender i plåt. 
Med STORA och tydliga siffror och bokstäver. En fin plastkanna hittade jag också. Fastnade för dess form. 

Vi promenerade över ett stort gärde för att komma fram till ett annat loppis som var i ladan. 
Ladan bjöd på mycket fint och en mönstrad tallrik följde med hem. 

Gefle Upsala-Ekeby 
Det fanns många skyltar under färden:)

Efter att ha varit här kan jag nu klä mig med färgglada accessoarer. 
Oj så mycket fint jag fyndat!!! Och resan är inte äns slut :) Några mil till och flera fynd bjuder jag på i nästa inlägg då kör vi vidare på väg57. 

Kommentera inlägget här: