retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Påskloppande på en skärtorsdag i Trosa.

Kategori: 506070tal, Allmänt, Loppis, Loppisfynd, Loppislycka, Reijmyre, Upsala-Ekeby, secondhand

Tänk idag är jag så glad i själen för att jag besökte två loppisar igår. Jag fick stilla mitt loppisbegär, fynda litegrann och idag sitter jag i köket på landstället och hör fåglarna utanför och samtidigt få blogga. Det är är kvalitetstid de! 

När man besöker loppisar har man alltid ett personligt spaningsuppdrag. Det är kanske inte ofta man lyckas men när man väl gör det skuttar det liksom till inombords, som ni säkert vet?;) Det hände mig igår! Jag har letat och letat efter en våffelvas som jag sett är så fina hos några ägare på instagram.  Min tanke har hela tiden varit att jag kommer missa den där vasen, vet inte varför men jag har alltid tittat extra grundligt vid vaserna. Men så igår gick det verkligen upp för mig att denna vas går inte att missa på flera meters avstånd, den lös upp lokalen på håll!
Kändes som att jag skuttade fram till den. Lite småtöntigt kanske men så kändes det verkligen, hihihi. 
Min allra första Reijmyre, våffelvas designad av Paul Kedelv (1917-1990)
Jag hittade en annan vas också. En riktig tung en. 

Bohemia Glas. 
Det blev visst en vas till. Den fastnade på min mönsterhinna. Men just nu är den ett mysterium för jag lyckas inte tyda det som står inunder. 


Är det någon vas & retrosjäl som har någon aning? 

Ett stort Upsala Ekeby fat SPARTA fick följa med hem. 
Också en obeskrivlig lycka inombords när man hittar i fint skick och till ett bra pris. 
Någonting gult till påsk och som kommer passa fint i vårt nya hus. 

Och sist men inte minst en liten miniampel i mässing. 

Ett loppis lämnade jag kvar tills påskafton man kan ju inte tanka sig full med loppisbegär på en och samma dag. Nu har jag något att längta till! 

Jag älskar påsken! våren och sommaren är på ingång. En dag är en dag närmre alla sommarloppisar ;) 
Jag hoppas att ni får en riktigt glad påsk!


KOMMENTARER:

  • Shirin säger:
    2015-04-03 | 16:33:36

    Jag läser Törngrens någonting (Falun???).

    Svar: Aha tusen tack! Då ska jag försöka forska vidare utifrån det :)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: