retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Vad har jag köpt?

Kategori: 70-tal, Historik

I Onsdags besökte jag Sorunda möbelförmedling och stötte ihop med den här fina vasen. 
Var först tveksam till att köpa den då 150:- kändes lite för mycket. Jag gick länge runt i lokalen och tittade på alla saker men kunde såklart inte få bort vasen ur tankarna. Jag googlade samtidigt och försökte få fram något om vasen. Min första tanke var att det kunde vara en Åseda vas av Bo Borgström men insåg att de vaserna bara liknade denna. 
Här ser ni hur Åseda vaserna ser ut. De har en annan form och en mer genomskinlig färg. Precis när jag skulle gå tvärvände jag och jag bestämde mig för att köpa vasen eftersom den var så otroligt fin. Och man kan inte fynd jämt!;) 
Jag tog hjälp via Instagram och frågade om någon hade en aning om vad jag hade köpt? 



Med all den här hjälpen har jag fortsatt letandet men utan resultat. 
Kapad eller ej kapad så är den iallafall värdigt fin och den orange färgen gör hela vasen oemotståndlig och jag ångrar inte alls att jag köpte den. 

Om ni har någon annan tanke om vad det skulle kunna vara så hör gärna av er <3 
Kommentera inlägget här: