retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Wigells Florida blev en tvåarmad golvlampa.

Kategori: 506070tal, Loppisfynd, Loppislycka, myrorna, retrodröm, Önskelista, ägodel

I torsdags var en resa planerad till mormor Ester som är bosatt på Lidingö. Den här dagen resulterade i att jag verkligen fick svar på att det finns en mening med allt!
På eftermiddagen fick jag genom Facebook syn på den här bilden på sidan som heter retro inspiration, kläder, möbler och hem. 

På en sekund blev jag som ni förstår alldeles till mig! Allt detta av märket Wigells Florida för 1500:- Jag letade snabbt som en tok efter telefonnumret till Myrorna i Ropsten där den fanns. Jag skulle ju åka förbi Ropsten på väg till mormor om bara någon timma!:)
Tog ett tag att få fram numret och det är ganska galet såhär i efterhand vilken känsla av ett habegär som kan dyka upp i kroppen. Signalerna kändes väldigt långa och många innan någon svarade. Jag frågade om pinnsoffan plus stolarna fanns kvar och ja det gjorde dom. Jag frågade om jag kunde reservera dessa och komma om en timme, jag satt redan i bilen och var på väg. Vänta lite sade mannen och räckte över luren till en annan man och jag fick upprepa samma procedur en gång till lite snabbt så att ingen annan kunde komma emellan. Ja sa han till reservation och skulle precis till att skriva ner mitt namn och telefonnummer. Tjohoooo vilken lycka!! Tankarna började genast snurra runt om hur fint vi skulle få det i köket där hemma. Han blev tyst och jag hörde ett bläddrade bland papper.... Sen kom rösten som sa, ursäkta men den är visst redan reserverad. Vilken besvikelse, jag har aldrig förlorat stort på lotto men jag kan tänka mig att känslan är densamma som jag kände då. 
Behöver jag säga hur många gånger jag suckade och stönade i bilen!
Bestämde mig ändå för att svänga förbi Ropsten innan jag åkte över bron till Lidingö. Var ju tvungen att se möbelgruppen. 
Rusade nästintill in och gick en trappa ned till möbelavdelningen. Precis innanför dörrarna stod dom. Min första förvåning var att det stod en prislapp på 4000kr vilket det inte var sagt ifrån början utan 1500kr. Hade det höjts? Sen såg jag tyvärr att de var alldeles gulaktiga och skulle behöva målas om, om de skulle se fräscha ut och måla en så fin möbel vill man inte!
I det här läget kände jag mig lite lugnare 
för jag hade inte förlorat så stort ändå, fast det var såklart tråkigt ändå. Det är verkligen en klassiker som aldrig går ur tiden!!!
Jag rekomenderar er verkligen till att åka dit, det var riktigt stort och bra ordning. 

Det finns verkligen någon mening med allt för intill möbelgruppen stod en tvåarmad golvlampa. Det har varit en stor dröm att en dag hitta en fin för ett bra pris. 
För 550kronor var den min!!!!!!
Den står så fint i vårt vardagsrum. 
Titta på alla fina detaljer som den har. 


Det slutade gott trots allt ändå och jag säger som min kära svägerska, jag gjorde en "lysande" affär! 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: