retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Carlström & Co Möbelfabrik

Kategori: 506070tal, möbler, ägodel

Tack vare min far så är jag idag en lycklig ägare till ett par sängbord á la Carlström & Co Möbelfabriken. Mitt första sängbord finns i ett tidigare inlägg.Sängbordet från idag vet jag inte riktigt varför den har råkat ut för en massa färgstänk. Stod den i vägen? Tycktes den inte om? Orkade man inte ens flytta på den lite grann? Jag blev kär i den trots färgstänk där den stod alldeles övergiven. 

Här har jag fått bort det mesta. Det tog sin lilla tid men vad gör man inte för att rädda en möbel. 

Jag skrapade väldigt försiktigt. 
Inunder sitter det här klistermärket. 
Sådär ja! Nu var färgen borta men den ser fortfarande lite trist ut. Jag kanske skulle ta och olja in den? Någon som vet hur jag ska göra för bästa resultat? 
Jag kunde inte hålla mig ifrån att ta fram ett presentpapper som legat länge i ett skåp för att få användas till rätt ändamål. Och jag tror att det här verkligen var rätt! 

Nu har jag ett par! Eller nästan för jag såg sen att benen inte är lika. Den nya har rundade ben och den andra mer fyrkantiga. När man söker efter dom på nätet så får jag bara fram sängbordet med rundade ben vilket är lite konstigt. 
Men de är verkligen fina ändå som ett troget par vid sängen. 



Glöm inte att kika in i butiken www.retroida.com 
Kommentera inlägget här: