retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Loppis strosande i Trosa

Kategori: Allmänt, Iittala, Loppis, Loppisfynd, Mönster, RetroIdasbutik, Upsala-Ekeby, retroting, shopping, återvinning

Skönt med några dagars välbehövlig ledighet på landstället i Trosa. Dagarna kommer att alterneras med studerande inför den sista examinationen och sen loppisbesök såklart :) Det gör mig absolut ingenting att det ska regna hela fredagen! Och att det är bakluckeloppis i Vagnhärad på Häraldsvallen på Lördag! 

Idag har  jag loppisshoppat tillsammans med min pappa. 
Vi stannade först till på nyöppnade återvinnings butiken i Trosa. 
Industrigatan 8 B. 



Ordning och reda precis som RetroIda vill ha det och priser som var ok. 

Fyndade dessa två för 25:-/st, inte illa ! De vackra ljusstakarna Festivo formgav av Timo Sarpaneva redan 1966 och är en modern finsk klassiker. Jag hoppas kunna få en samling av alla höjder!

Vi åkte vidare och besökte fyndmagasinet i Vagnhärad. 


Jag älskar kassaapparater och möttes av den här skönheten innanför dörren. Tänk om man skulle kunna ha en sådan i sin framtida drömbutik.....



Hittade en tallrik till min mönstrade samling. Visst är den söt?

Kunde inte lämna den här krackelerade såskannan! Synd att den var illa där an men jag tycker om den ändå. Hemma har jag en tallrik i samma serie. Är någon intresserad av att köpa så kanske den säljs vidare. 


Hittade den här söta lilla vasen också som tilltalade mig på något vis. Har sett något liknande men vet inte vem som formgivit den? Står ingenting inunder som synd är. 
Vet ni vad det kan vara??
 
Kommentera inlägget här: