retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Retro på Söder

Kategori: Loppis, secondhand

Resan startade vid Nynäsgård och destinationen var Stockholm Södra. Äntligen var det dags att se vad Söder har att erbjuda, går det att göra fynd i storstan? Taggad till tusen!
 Innan avgång hade jag gjort lite research och fått fram fem platser som inplanerades att besöka. 
 
Åsögatan 144 Beyond Retro Öppettider M-F 11-19 L 11-18 S 11-17 www.beyondretro.com
Välkomskommittén stod stiliga på plats.
 
Här kan man verkligen gå en lång stund och bara sukta i sig alla underbara mönster. Det finns något för alla retrosmaker. Jag var inte på jakt efter något speciellt men hittade många fina plagg som jag hade kunnat inhandla. Dock är det inte några fyndpriser, det tycker jag är tråkigt. Det fanns en klänning som utstrålade mest och som det stod IDA på. Det är den gula med blommor. Den kostade 400:- Jag ville ju fynda så det vart ingen klänning!
 
Skånegatan 75 Stockholms Stadsmission Secondhand Öppettider M-F 10-18:30 L 11-17 S 12-16 Endast kläder.
 
En glad mor och dotter som hittade ett varsitt klädesplagg. I April ska jag fira min födelsedag med en 80-tals fest och i påsen har mamma sin outfit :) 
 
Här ser ni mitt köp.
 Läckrare än läckrast måste jag säga. Den går att använda som väst eller som linne i sommar. Priset var 90:-
 
from an early 1970s dress - Courtesy of bijouvintage
Märkt R & K knits 
Hittade den här informationen om märket http://vintagefashionguild.org/label-resource/r-k-originals/
 
For the girl who knows clothes’ R & K Originals was a New York clothing company on Broadway and that sold fashionable and well-made, but affordable and moderately-priced clothes. They were established in 1932 by the R & K Dress Corporation of New York. The label is still active today.
 
M & L antik & inredning Södermannagatan 58
Det är så härligt när butiker som denna bara dyker upp i sin väg. Retroheaven!
Jag vet att det står en trearmand lampa där och det var riktigt svårt att lämna kvar den där. Jag har bestämt mig för att om jag ska köpa en så ska det vara ett fynd och inte bli ruinerad på köpet. 
 
I trappan ner till andra våningen blev jag kär i den här gröna spegeln för 800 riksdaler.
Släppte tanken på den och gick snabbt vidare. Man kan inte köpa allt fint man ser utan det går lika bra att tanka retroenergi också! 
 
Tanka tanka tanka.....
 
tankar fortfarande....
 
Min mamma hittade en gul glasfågel till sig och köpte mig den här fina ringen.
 
Jag tror att vi pausar här och njuter av de vi hittils har sett och så säger jag fortsättning följer.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: