retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Nu har kryddhyllan och kryddorna hittat hem.

Kategori: 4050tal, Loppisfynd, kryddhylla


Nu är den rätt placerad i RetroIdas kök i Nynäshamn. Jag är jätte nöjd!
Jag började direkt ta fram alla påsar i skåpen för nu skulle skepparna fyllas. 
I den övre raden har vi oboy, pärlsocker och mjöl. Den som är tom ska fyllas med socker men det var förtillfället slut här hemma. Mitten raden bjuder på flingsalt, havssalt, kycklingkrydda, lagerblad och kryddpeppar. Nedre raden har en skeppa som är sprucken där stoppade jag småpåsar med kryddor sen har vi solrosfrön, havregryn och rågflingor. 
 
Titta jag kan se den även när jag sitter i soffan i vardagsrummet ;)
 
Jag hoppas kunna göra den komplett med en tillhörande liten skeppa och helst skulle jag vilja ha en stor också eftersom den jag har är trasig. Fick kontakt med en kvinna på Facebook idag som kanske hade en likadan att sälja till mig. Just nu väntar jag på bild ifrån henne. Så vi hoppas det är den rätta!!! 

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2014-06-04 | 18:24:59

    Hej! Är det ok om jag använder en av bilderna på kryddhyllan för eget behov? Vill så gärna ha en och ska göra en "efterlysning" på FB.

    Svar: Hej Maria!Absolut får du göra det! De är verkligen jätte fina. Jag kan också hålla utkik när jag besöker loppisar :)
    RetroIda

Kommentera inlägget här: