retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Underbara plaster med plats för gamla ting.

Kategori: Loppisfynd, Loppislycka, retroting, tyger, vintage

Nu tänkte jag fortsätta bjuda er på mina fina fynd som jag gjorde uppe i Hälsingland. Den här retro butiken ligger nästan granne med min mans släktingar. De har alltid haft stängt när vi varit uppe förrut men inte denna dag!!!



Att komma in i den här butikslokalen fick mig att drömma mig bort till min alldeles egna retro butik. Kunde inte ta fler fotografier men den var perfekt, rymlig och plats även för café! Att drömma sig bort ibland känns så himla skönt och drömmar kan faktiskt slå i kraft har jag hört man måste bara tro på dom tillräckligt hårt. 
Mitt i mina drömmande tankar mötte jag den finaste sparbössan. 
Sötaste Paddington. Den står på en hylla i retrorummet nu. 
Vidare tog vi oss ner till hamnen i Hudiksvall och besökte det här jätte fina loppiset med bra priser. 


Fanns många fina ting i min smak synd bara att man inte kan köp allt. 
Jag hittade en orange/brun duk med hjärtan på. 
Här sitter min kära man och pappa och väntar snällt på mamma och mig när vi loppis shoppar. Är det inte gulligt? Tur att de har sina mobiler ;)
Påväg upp mot stan igen besökte vi mitt favorit ställe. 
Där fann jag en helt ny retromönstrad pyjamas. 

Jag har inte prövat den ännu men jag hoppas den passar mig annars dyker den upp i min retrobutik www.retroida.tictail.com 
Innan vi lämnade Hudik för att åka mot mina föräldrars stuga så dykte det självklart upp ett loppisställe på vägen som Lions hade anordnat i en lada. 

Ladan var propfull och jag var helt lyrisk som vanligt. 
Där hittade jag några tyger till som kommer dyka upp till försäljningen på Torö marknad den 2 augusti. 
Jag skulle kunnat tillbringa hela min semester där uppe och sprungit på loppisar hela dagarna utan att ha tröttnat de lovar jag men lite repekt måste jag visa min kära man såklart :) Så nu befinner vi oss på landstället i Trosa och njuter av värmen. Det har varit hett hett hett så nu i dagarna har det inte varit några loppisstopp utan jag njuter av mina senaste fynd och inom kort ska jag visa er några fyrkantiga, plastiga, tygiga, kartongigt och plåtigt! 
Välkomna åter <3 

Kommentera inlägget här: