retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Stor loppis i Bricka

Kategori: Loppis, Loppislycka, RetroIdasbutik, vintage, återvinning

Det största loppiset jag besökte uppe i Hälsingland var i Bricka. Det stället kanske ni läsare känner till? Jag brukar besöka det en gång under sommaren. 
Här finns det verkligen saker till tusen!
Det som jag tycker är tråkigt är att de tyvärr har satt överpriser men man kan säkert göra små fynd ändå. Pratade med en väldigt trevlig dam som arbetade där och hon berättade att det går att fynda. En herre hade minsan hittat en tavla för 40kr och den var värd flera tusen fast målningen var skit ful och en annan kund hade fyndat en figur av Lisa Larsson. 
Jag fastnade här! 
Bland alla fina plåtburkar..... Stod länge och tittade, vred och vände på många, speciellt på kakaoburkarna som ni ser, vill gärna ha en i framtiden. Tyvärr för rostiga för min smak. 
I en och en halvtimme gick jag runt i detta loppishav. 
Jag hittade en barnkopp i plast som en söt liten ettåring ska få. 
Och en liten prydnadskudde som ska ligga på gästsängen i retrorummet. 
Sen fick jag den där känslan som kan dyka upp ibland när man är på loppisbesök. Ni kanske känner igen den? Man får upp span för något och tittar och tänker länge att den skulle jag vilja ha, den skulle passa bra just där på det stället, men är den verkligen värd den pengen? Nja...... och så lämnar man den där saken med ett beslut som man tror att man fattat klart och går vidare. Men när man går där och försöker tänka bort just den där saken om och om igen så händer det något. Man vänder om och beslutar sig väldig snabbt helt plötsligt att den där saken måste bara få följa med hem för 125kr annars kommer jag komma hem till Nynäshamn och ångrar mig som bara den och då är det för sent!
Det är just den här saken jag talar om :)
Egentligen har jag ingen aning om den är gammal eller ej men det ser så ut. Där i ska jag samla på alla kvitton från RetroIdasbutik. Vissa saker är bara menade för att vi ska köpa dom utan att man egentligen vet varför det är så, det är bara en känsla som infinner sig. Och jag är så glad att jag köpte den! 

Måste få visa er ett mönster eftersom jag har lite mönstermani. Min mamma hittade en teakhylla inklusive låda och i lådan låg ett fint papper som såg ut såhär!

En tapet i det mönstret hade inte suttit fel :) Eller hur?

Det var mina godaste gobitar ifrån ett härligt Hälsingland och jag är så nöjd! Den resan kommer jag att leva på länge. 

Nu när inlägget för idag börjar lida mot sitt slut hör jag åskan mullra runt knuten och termometern visar 29 grader i skuggan, jag njuter! Det är sommar och så kom jag på att det endast är fem dagar kvar tills jag ska få umgås med alla mina fina retroting på Torö marknad. Hoppas ni har möjligheten att komma förbi och om resvägen är för lång så kommer såklart ett inlägg om hur det var och de retrotingen som inte säljs finns såklart att köpa på retroida.tictail.com och via retroida på Facebook. En nyhet är att det nu går bra att betala via Swish! Det ska vara enkelt och smidigt att handla hos RetroIda. 



Kommentera inlägget här: