retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

När ting byter ägare

Kategori: 506070tal, Loppisfynd, retroting, secondhand, teak, vintagekläder, ägodel, återvinning


Här ligger jag i min säng på landstället i husvagnen. Lagom tills jag gosat ner mig här för att skriva och sen sova så började regnet smattra på taket. En härlig myskänsla under semestern och imorgon får man sova hur länge man vill, det kan behövas efter dagens alla underbara intryck. 
Idag besökte jag Återvinnarna i Trosa där jag köpte mig ett brevställ i teak för 25kr. 
Det ostadiga vädret ledde mig och min mor oss mot Ikea i kungens kurva. Påvägen dit kom jag på en second hand butik som min pappa tipsat om och som jag bara åkt förbi en gång och då var det stängt. Klart att vi skulle svänga av mot Tumba och in till industriområdet vid Eriksberg. 
Idag stod dörrarna öppna!!!!
Med raska och förväntansfulla kliv steg vi in i Second hand varuhuset!
Tog kort på deras planch för er som också gärna vill åka dit. 
Klart att jag var tvungen att ta en kundvagn när det stod uppradades så fint när man kom in och det gav mig en liten känsla av att här skulle det fyndas. 
Vart skulle jag börja någonstans? För här fanns det många ting som väntade på nya ägare. Alla i sin rätta ordning efter färg, möbler, kläder, gardiner, textiler, glas, leksaker... Så fin ordning! 



En hel vägg med bara glas. 
Och en hel vägg med gardiner! 
Provade en jätte söt tunika men kunde tyvärr inte ha den. Fanns en heldel vintagekläder till ett bra pris. Allt var mycket noga prismärkt och absolut inga överpriser utan helt rimliga. Så som det ska vara. 
Jag behövde den där vagnen iallafall ;)
Och en fikapaus efteråt med en god morotskaka. Deras fik var också mysigt.
 
Dagens inköp blev fyra blomstrande stolsdynor, en gardinkappa, äldre tyg från Ikea och barnkläder, en tröja och ett par hängselbyxor. 
Och det fina brevstället! 
Jag är mycket nöjd med alla ting som idag har fått sig en ny ägare och kanske några av dessa snart får träffa ytterligare en ny ägare. Tänk vad bra det är att saker kan byta plats och flytta från ställe till ställe. Och att endel kan vara helt trött på sina saker och en annan blir som helt kär på nytt av att se gamla ting. Vi byter helt enkelt grejjer med varann!!! 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2014-07-16 | 05:35:59

    Grattis till fynden, och tack för tipset! Önskar dig en fortsatt fin sommar :-)

    Svar: Tack snälla!!! Hoppas att du också finner fynd när du åker dit :) Önskar dig också en fortsatt varm och skön sommar!!!
    RetroIda

Kommentera inlägget här: