retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Retrokrukor

Kategori: Allmänt



I vårt kök står denna skönhet! Vi fortsätter med Ekeby krukorna. Den här mönstrade är läcker. Köpte en julstjärna inför julen och placerade den fint i den krukan. Varje år får jag kämpa med julstjärnorna och när julen går mot sitt slut har jag säkert slängt 4-5 döda stjärnor och köpt lika många nya. Men icke i år. Jag har inte vattnat den uppifrån utan den har fått dricka själv lite då och då på ett fat. Så ska man tydligen göra! 

I vårt ena badrum skådar man den här fina krukan med sina mjuka former. Också en Ekeby fast den är inte märkt. Man får ha plastblommor också och speciellt i ett badrum. 


I vardagsrummet har vi en likadan fast i en mild grön färg och krukan är en storlek större. 


Under den här krukan står det ingenting. Men jag har alltid gillat den. Den är annorlunda. 

Resterande krukor är inget av intresse. Bara Ikea-vita och tråkiga. Tittar alltid efter retrokrukor på mina loppisbesök men det är oftast ganska tomt på dom. 

Idag har jag fotograferat några fina ting för försäljning som ska synas inom kort på min tictail sida. Det kommer att vara blandade priser, men till ett mycket bra pris såklart! Ska bli spännande att se vad ni tycker sen när sidan öppnas. Allt de jag säljer kommer att ha en retro och loppis karaktär. 

Imorgon är för mig en spännande dag. Då ska nämligen teakmöbeln flytta in! Jag har spanat runt lite efter fakta om sideboardet och är det en sådan som jag tror så är det fantastiskt! 

Kommentera inlägget här: