retroida.blogg.se

FÖLJ MED PÅ FÄRDEN IN I RETRO VÄRLDEN

Det finns inget inköpsstopp!

Kategori: Allmänt

Såhär kommer det snart att se ut hemma hos oss ;)
Handlade ännu mera på loppis igår. I veckan var jag på en kvällspromenad med min svägerska och vi pratade just om att man ofta kommer hem med något fint fynd men aldrig att det flyttar ut något annat. Det fylls på och fylls på! :) Tur för henne att hon bor i Villa! Vi behöver nog snart flytta från lägenheten för igår frågade min man vad jag ska göra med allt porslin som ska in i köksskåpen??? Dags att sälja något snart?? 
Ehhhh -Nej! Jag får aldrig nog av porslinets olika mönster! 



En flattallrik och två djupa av märket Upsala Ekeby Gefle. Servisens dekor heter Teve och är skapad av Helmer Ringström. Mitt porslinshjärta bultar lite extra för det här mönstret! 

Mera porslin åt retroida!

Stavangerflint Norway 50-tal designad av Inger Waage och servisen heter Bambus-Flamingo. Första gången jag har stött på den och jag gillar den skarpt. Vi använde den igår att lägga upp salladen på. 

På den här hyllan hittade jag två plåtburkar i retrostil. 


Gammal kaffeburk a la 50-tal som kommer att få sin plats i stringhyllan tror jag. 
Kärnkaffeburk med underbart fina rosor på. Den här kommer inom kort finnas till försäljning i retrobutiken på nätet så håll utkik om du vill bli den nya ägaren. 
www.retroida.tictail.com 

Trånga loppisutrymmen är det bästa som finns. 



På ett annat loppis hittade jag en retrokasse i retrotyg. 


Nu till helgens utflyktstips!
Det här tipset fick jag själv av min kära svägerska. 

Vårloppis i Ösmo folketshus idag den 26/4 kl.10:30-15:30. 
Ösmo ligger ca 5 mil söder om Stockholm. 

Hoppas ni fyndar på idag och samtidigt njuter av vårsolen! 





Kommentera inlägget här: